تزریق بوتاکس

۱۴۰۰/۶/۸

در دوره اخیر ، تزریق بوتاکس به دلیل موثر بودن آن در درمان چین و چروک و افتادگی ، به روندی متداول در زمینه زیبایی تبدیل شده است. تکنیک تزریق بوتاکس به عنوان یک راه حل ساده و جادویی برای همه این موارد ظاهر شده است و با استفاده از آن شکل گرفته است. حرکت ساده به چهره و چین و چروک های آن به عقب برمی گردد ، اما مهمترین چیز این است که به همه کسانی که از ظاهر علائم پیشرفت می ترسند ، پیر می شود.

بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس تا حد زیادی به ماهیچه های صورت ، ساختار و توزیع آنها بستگی دارد و بوتاکس نوعی باکتری است که ماهیچه های سفت و یا سفت شده را شل می کند ، مانند پیشانی و بین ابروها ، که باعث ایجاد چین و چروک در صورت و کاهش زیبایی و صافی پوست می شود.
تا زمانی که چین و چروک ها کاملاً شل شده و پوست دوباره به حالت صاف و نرم خود بازگردد ، تزریق بوتاکس به عوامل دیگری بستگی دارد که ممکن است وقتی پزشک قبل از انجام بوتاکس از شما در مورد آنها سوال می کند عجیب به نظر برسد ، مانند کیفیت کار شما ، میزان خوشحالی شما در زندگی و نوع فشارهایی که بر شما وارد می شود ، زیرا همه اینها باعث چروک صورت شما می شود و در تزریق بوتاکس تأثیر می گذارد.

استفاده از بوتاکس

اگر سن شما افزایش می یابد و چین و چروک ها به صورت شما هجوم آورده اند و هنوز می خواهید جوان تر به نظر برسید ، تزریق بوتاکس یک راه حل راحت برای شما است که از چین و چروک های پیشانی و ناحیه مشخص بین ابروهای شما که در ناحیه زیر چشم ظاهر می شود ، شما را درمان می کند.
چین و چروک های دور چشم که دوست دارند هنگام لبخند زدن بسیار برجسته شوند و گاهی بدون تحریک و چین و چروک گردن.
تزریق بوتاکس در بسیاری از جراحی های پلاستیک مانند جراحی بینی مورد استفاده قرار می گیرد و تزریق بوتاکس به شما کمک می کند چین و چروک ها را به طور کامل از بین ببرید و ممکن است نتایج شگفت انگیزی را بدست آورید که ده سال به عقب برمی گردد.
برخی شرایط پزشکی مانند تعریق بیش از حد در دست ها ، پاها یا زیر بازوها. بوتاکس پاسخ عصبی را کاهش می دهد و در نتیجه ترشح عرق را کاهش می دهد. سایر بیماری های شایع مانند خواب آلودگی چشم ها ، لرزش پلک ، سردردهای میگرنی و مشکلات مثانه.

روش تزریق بوتاکس

این روند معمولاً چند دقیقه طول می کشد و حداکثر از نیم ساعت تجاوز نمی کند
در طی آن پزشک از تعداد نامحدود بطری بوتاکس استفاده می کند
بستگی به ناحیه تزریق و اصلاح و میزان تأثیر آن دارد
البته ، هزینه ای که برای آن فرایند متحمل خواهید شد بستگی دارد
پزشک از سوزن برای تزریق بوتاکس استفاده می کند و ماده را به زیر پوست می راند ، بنابراین در آنجا مستقر می شود.
عمل به پایان می رسد و می توانید به خانه بروید ، اما اولین توصیه این است که به طور کامل استراحت کنید و حرکات خشن صورت خود را بعد از تزریق برای مدت کوتاهی حرکت ندهید.
زیاد به پایین نگاه نکنید و جاهایی را که تزریق شده مالش ندهید تا باعث نشود که بوتاکس از محل تزریق به نقاط دیگری که نمی خواهید بوتاکس به آن برسد گسترش یابد.
گاهی اوقات این می تواند باعث بوتاکس از پیشانی شما به سمت ابروها شود و اثر نامطلوبی از افتادگی ابروها به سمت پایین و احساس سنگینی در آنها ایجاد کند.
اگر پس از پایان عمل با مشکلی روبرو شدید ، دوباره به پزشک خود مراجعه کنید و مشکل را برای او توضیح دهید و از او بخواهید که سعی کند آن را حل کند و تا آنجا که ممکن است از ضرر جلوگیری کند.

قبل و بعد از بوتاکس

برخی موارد خوش شانس تر از بقیه هستند و بوتاکس برای آنها یک درمان جادویی است ، بنابراین شخص در سن واقعی خود وارد اتاق پزشک می شود تا ده سال کمتر از آن سن از آن خارج شود!

نتایج تزریق بوتاکس در نواحی مشکل دار واضح و قابل مشاهده است
شما چهره خود را آرام تر می بینید و مناطقی که در آن با چین و چروک مبارزه کرده اید صاف و صاف تر می شوند.
چین و چروک های اطراف چشم و بین ابروها از بین می رود و پلک و ابرو از چشم شما بلند می شود تا زیبایی آن را برجسته کند.
چین و چروک های اطراف لب و گوشه دهان شما نیز از بین می رود و گونه های شما از حالت افتاده بالا می آیند و ظاهری زیبا و درخشان تر به چهره می بخشد.
متخصصان زیبایی توضیح دادند که بهتر است تزریق بوتاکس را در سن بیست و پنج سالگی شروع کنیم تا خطوط ظریفی که روی صورت ظاهر می شود پنهان شود.
یکی از نکاتی که ارائه می شود اجتناب از تزریق بوتاکس زیر چشم است زیرا باعث تورم می شود
در نهایت ، استفاده مداوم از بوتاکس منجر به عوارض می شود.


بعد از تزریق بوتاکس

تأثیر بوتاکس گاهی بلافاصله ظاهر می شود و گاهی اوقات یک یا دو روز طول می کشد
اثر کامل نهایی پس از یک هفته کامل تزریق بوتاکس ظاهر می شود
اثر بوتاکس چند ماه طول می کشد و مدت آن از فردی به فرد دیگر و ماهیت بدن ، پوست و وضعیت او متفاوت است
پس از گذشت ماه ها ، اثر آن به تدریج شروع به از بین رفتن می کند و شما به وضعیت اولیه خود باز می گردید ، بنابراین باید دوباره این روند را تکرار کنید.

عوارض جانبی بوتاکس

همه چیز چهره زیبا و چهره زشت خود را دارد و همه چیز اگر از آن به خوبی و معتدل استفاده نکنیم می تواند نتایج کاملاً متضادی را به دنبال داشته باشد و بوتاکس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در ابتدا ، برخی از عوارض جانبی ممکن است برای همه معمول به نظر برسد ، مانند قرمزی ، تورم و کبودی در محل تزریق ، همراه با درد ، که کاملاً طبیعی است.
گاهی اوقات برخی از افراد دچار سردرد و علائم مشابه سرماخوردگی می شوند.
ممکن است فرد دچار افتادگی پلک ، شل شدن در عضلات صورت و حرکت سنگین شود.
همچنین حرکت و مالش بیش از حد محل های تزریق شده منجر به گسترش بوتاکس به سایر نقاط و بروز نتایج ناخواسته می شود.
برخی در موارد دیگر احساس خشکی چشم یا افزایش اشک می کنند ، اما برای همه علائم ضروری نیستند ، زیرا برخی پس از تزریق بوتاکس کاملاً طبیعی ظاهر می شوند و از هیچ کدام از آن رنج نمی برند.
اما بزرگترین آسیب ممکن است از جانب پزشک بی تجربه رخ دهد که قادر به تخمین مقدار مناسب برای تزریق موضعی نیست ، بنابراین مقدار بیشتری از مقدار مورد نیاز را تزریق می کند و باعث ورود بوتاکس به بدن می شود و باعث ایجاد حالت مسمومیت عمومی بدن می شود. ، که در آن بیمار از ضعف ، ضعف عضلانی ، مشکل در بینایی رنج می برد و با مشکلات تنفسی و بلع و لکنت زبان روبرو است.
اگر تحت عمل بوتاکس قرار گرفتید و این علائم را احساس کردید ، بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید تا درمان مناسب را دریافت کنید ، و برخی از این پزشکان ممکن است با سوزن به عصب ضربه بزنند و به طور کامل آسیب ببینند و در نتیجه صدمات جبران ناپذیری ایجاد کنند.


عملیات بوتاکس ناموفق بود

در میان انبوه افراد مشهور و هنرمندان ، نمونه هایی از تزریق ناموفق بوتاکس با افزایش استفاده و تقاضا برای آنها را می یابیم ، اما برخی از آنها به طرز وحشتناکی ناموفق بودند به طوری که بسیاری از افراد از روند بوتاکس شگفت زده شده و تصور می کردند که این فرآیند است صورت سفت می شود و ماهیچه های صورت سفت می شود ، گویی صاحب صورت فلج شده است.

اما این وحشت واقعیت ندارد. اولین هدف از فرآیند بوتاکس رفع نقایص پوستی بود ، نه از بین بردن تمام حرکات ، اما بهترین چیز در مورد همه اینها این است که این نتایج دائمی نیستند و پس از اثرات بوتاکس ناپدید می شود ، ما نمونه هایی از شکست این روند را ذکر می کنیم ، مانند:

اولین شکست ابروهای شیطانی بود که به شکل مثلثی تیز ظاهر می شد که در آن ابروها به شدت از وسط بالا می روند در حالی که لبه خارجی در جای خود باقی می ماند.
این اغلب به دلیل تزریق بیش از حد بین ابروها اتفاق می افتد و باعث می شود ناحیه کاملاً شل شده و در ابتدای ابرو سقوط کند و بقیه ابروها در جای خود باقی بمانند تا این شکل وحشتناک را ایجاد کنند ، و هنرمندان نیکول کیدمن و کیت گوسلین دچار این مشکل شدند.
این تنها مشکلی نبود که می تواند ابروها را تحت تاثیر قرار دهد ، زیرا برخی دیگر مانند نیکول کیدمن دوباره و کایلی مینوگ ابروهای نامتقارنی داشتند که یکی از آنها طبیعی به نظر می رسید ، در حالی که دیگری بالاتر از حد معمول و تیزتر از حالت معمول به نظر می رسد.
برخی دیگر از ابروهای پایین و افزایش ناحیه پیشانی رنج می برند ، در حالی که بدون هیچ حرکتی ثابت و بی حرکت هستند.
برخی دیگر پلک های افتاده یا چهره ای بدون ویژگی نشان دادند که در همه شرایط و احساسات سفت باقی می ماند.
اگرچه تزریق بوتاکس در قسمت فوقانی صورت شایع تر است ، اما برخی از آنها در انجام عمل جراحی ناموفق در تزریق قسمت تحتانی به عنوان بی تحرکی در لب پایین دچار مشکل شده و باعث می شوند در هنگام لبخند زدن تقریباً افتاده و دهان با حرکت بقیه قسمت ها حرکت نکند.

تفاوت بین بوتاکس و فیلر

هر دو آنها را درمان چین و چروک استفاده می شوند، اما بوتاکس به شل شدن عضلات برای کاهش ظاهر چین و چروک کمک می کند، در حالی که پرکننده یا فیلر، می تواند فضاهای پوست زیر چین و چروک ها و اسکارهای مختلف را پر کند.
در پرکننده ، از مواد طبیعی یا مصنوعی استفاده می شود که به مکان های انتخاب شده تزریق می شود و خلاء آنها را پر می کند ، به طوری که به نظر نمی رسد پوست دارای چنین مشکلاتی است.
در مورد بوتاکس ، سمی است که توسط باکتری ها تولید می شود.
فیلر مخصوص درمان ناحیه گونه ها و نیمه تحتانی صورت است ، در حالی که نتایج تزریق بوتاکس بهترین حالت در ناحیه پیشانی و بین ابرو است.

تاریخ بوتاکس

تاریخ روند بوتاکس شروع در دهه بیست قرن نوزدهم، زمانی که باکتری ها کشف شد و پس از آن با گذشت زمان، بسیاری از کاربردهای پزشکی از بوتاکس تا برخی از روش های پزشکی لوازم آرایشی و بهداشتی به نظر می رسد در دهه های هشتاد و نود آغاز شد، و به محض شروع قرن بیست و یکم ، بوتاکس منحنی زیبایی آشکاری را در پیش گرفت و به این نتیجه رسید که حداقل نیمی از میزان مصرف بوتاکس در سطح جهان برای اهداف زیبایی استفاده می شود.
امروزه تزریق بوتاکس بسیار رایج و بسیار آسان شده است ، و شما به سادگی می توانید آن را در بسیاری از کشورهای جهان دریافت کنید ، و به ندرت پیدا شده است که یکی از افراد مشهور و هنرمند را پیدا کنید که حتی یک بار در طول عمر خود تحت عمل بوتاکس قرار نگرفته باشد.


botox injection
..