پرکننده یا فیلر چیست؟

۱۴۰۰/۶/۴

برخی از افراد هنگام شنیدن عبارت "پرکننده" در نگاه اول ، تصور می کنند که ماده ای است که چین و چروک ها را از بین می برد یا جوانی را باز می گرداند ، اما حقیقت این است که کلمه "پرکننده" در انگلیسی به معنی پر کردن است و این نام تکنیک است. و نه نام مواد مورد استفاده در این تکنیک.

پرکننده صورت یک روش غیرجراحی است که نیازی به بیهوشی ندارد و پروسه پرکننده صورت بین یک ربع تا نیم ساعت طول می کشد تا فضاهای زیر پوست ناشی از چین و چروک و علائم پیری را پر کند ، که ظاهر جوان ، کامل و زیبا را به چهره باز می گرداند. در تکنیک پرکننده های صورت ، از مواد مختلفی مانند مواد طبیعی مانند سلول های چربی یا کلاژن و مواد صنعتی مانند هیالورونیک اسید یا پلیمرهای مصنوعی استفاده می شود.

دلایل انتخاب تزریق فیلر

پیری از ابتدای تاریخ به دلیل چین و چروک ها و علائم آزاردهنده ای که بدن را بطور کلی و صورت به طور خاص همراه می کند ، یکی از نگران کننده ترین بیماری ها برای هر زنی است که باعث شده زنان در سراسر جهان دائما در جستجوی چیزی باشند که جوانی دائمی را حفظ می کند. چهره آنها ، برخی از آنها به گیاهان و دستور العمل های طبیعی متوسل شدند و برخی از آنها به ورزش و غذای سالم ادامه دادند.

ما نمی توانیم مزایای ورزش ، غذای سالم و دستور العمل های طبیعی در حفظ پوست را انکار کنیم ، اما آنها با توجه به عوامل ضد زن احاطه کننده ، از آلودگی اطراف ما در همه جا ، تأثیر ساده ای دارند که تقریباً وجود ندارد. از طریق عادت های بد مانند سیگار کشیدن ، نوشیدن مشروبات الکلی و بیدار ماندن در شب و پایان دادن به فشار و تنش روانی. همه اینها منجر به ظاهر شدن چین و چروک و خطوط ناخواسته روی صورت شد ، شاید برای کسانی که هنوز چهل سال ندارند.

سپس اعمال جراحی ظاهر شد و این یکی از راههای مناسب برای بازگشت برخی از افراد به ظاهر جوان بود ، اما بسیاری به دلیل خطرات ناشی از عمل جراحی روی صورت این ایده را نپذیرفتند و اگر مشکلی پیش آمد ، ممکن است شکل صورت به حالت قبل باز نگردد.

با این حال ، موضوع بعد از ظاهر شدن سوزن های پرکننده تغییر کرد . بدست آوردن ظاهر جذاب و جوانانه و درمان آثار استرس و تنش بر روی صورت در زمان بی سابقه و بدون هیچ گونه خطری آسان شد. انواع سوزن های مورد استفاده Alfelr در چندین محل کالشفتین گونه ها و خطوط زیر چشم و بینی.

انواع پرکننده (فیلر)

دو نوع تزریق پرکننده وجود دارد : اولین تزریق موقت است که بین شش ماه تا دو سال طول می کشد و کم خطرترین محسوب می شود و عوارض جانبی دارد ، در حالی که نوع دیگر دائمی است ، اما دارای خطرات است و ترجیح داده نمی شود اغلب از آن به دلیل اثرات منفی آن که ممکن است پس از مدتی ظاهر شود ، مانند استفاده از اسید هیالورونیک استفاده کنید

تفاوت فیلر و بوتاکس

هر دو بوتاکس و پرکننده ها برای غلبه بر علائم پیری و چین و چروک استفاده می شوند ، اما تفاوت های زیادی بین آنها وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

بوتاکس سم بوتولینوم است ، ماده ای که به رفع چین و چروک کمک می کند. در مورد انواع پرکننده ، این ماده یکی از چندین ماده مانند کلاژن حیوانی یا سلول های چربی است و برای پر کردن فضاهای زیر پوست استفاده می شود.
بوتاکس برای گسترش ماهیچه ها و شل شدن آنها و انواع Alfelr برای پر کردن جاهای خالی زیر پوست استفاده می شود.
بوتاکس در محل خطوط بین ابرو و پیشانی استفاده می شود و چین و چروک گوشه چشم را درمان می کند. در مورد انواع پرکننده ، از آن در نواحی بالای دهان و گونه ها استفاده می شود و اخیراً از آن برای درمان سیاهی دور چشم استفاده می شود.
مراحل تزریق فیلر

تزریق فیلر یک روش غیر جراحی است که نیازی به بیهوشی کامل یا موضعی ندارد ، اما برخی از خانم ها از درد تزریق می ترسند ، بنابراین پزشک از بی حسی موضعی با آنها استفاده می کند ، و سوزن ها برای تزریق با ماده و مقدار مناسب برای تزریق پر می شوند. بیمار توسط پزشک در طول معاینه تعیین می شود ، سپس تزریق در مکان های مورد نظر انجام می شود. یکی از مزایای بزرگ تزریق فیلر این است که بیش از نیم ساعت طول نمی کشد و نتایج را می توان بلافاصله مشاهده کرد.

نتایج مورد انتظار پس از تزریق فیلر

پس از تزریق فیلر به روش و مقدار صحیح ، بیمار می تواند ببیند که علائم پیری به طور کامل از بین رفته و در ناحیه ای که تزریق تزریق شده هیچ اثری از چین و چروک وجود ندارد و ظاهر کلی صورت جوان تر و پرتر شود همه این نتایج علاوه بر احساس سفت شدن صورت به صورت طبیعی که اغراق آمیز نیست ، منجر به احساس جوانی دائمی و اعتماد به نفس می شود.

عوارض جانبی پرکننده ها (فیلر) چیست؟
علیرغم سادگی روش تزریق پرکننده و سرعت نتایج ، این روش نیز بسیار ایمن است ، اما ممکن است برخی از آسیب ها و عوارض پس از یک دوره طولانی تزریق ایجاد شوند. هنگام استفاده از تزریق پرکننده دائمی بیشتر از نوع موقت ، مضرات افزایش می یابد و بی تجربگی پزشک که تزریق را انجام می دهد ممکن است نتایج منفی را در پی داشته باشد.

عوارض جانبی شایع تزریق فیلر عبارتند از:

کبودی: یکی از عوارض جزئی است که پس از تزریق فیلر ایجاد می شود و پس از چند روز از بین می رود ، اما در صورت تداوم ، باید به پزشک مراجعه کنید.
عفونت ها: ممکن است عفونت های جزئی باشند که باعث نگرانی نمی شوند ، اما در صورت تداوم ، ممکن است منجر به ایجاد آبسه در زیر پوست شوند ، باید فوراً با پزشک مشورت کرد.
توده ها: توده ها به دلیل بی تجربگی پزشک تزریق کننده پرکننده ایجاد می شوند. این ماده به نسبت مساوی و دقیق در زیر پوست پخش نمی شود ، که منجر به جمع شدن آن به شکل توده می شود و ممکن است لازم باشد برش جراحی برای برداشتن آن
آلرژی: اغلب در مورد تزریق کلاژن ، که از پوست گاوها استخراج می شود ، اتفاق می افتد. پزشک معالج قبل از تزریق آن باید مطمئن شود که بیمار از حساسیت به این ماده رنج نمی برد. پرکننده
گرانولوم: در اثر برخورد سیستم ایمنی با مواد تزریق شده به عنوان اجسام خارجی در بدن ایجاد می شود و با آنها مبارزه می کند. این مواد برای تشکیل وزیکول های کوچک جمع می شوند و برای درمان آنها باید دیواره این وزیکول ها شکسته شده و تجمع داخل آنها باید برداشته شود.
یکی از بزرگترین آسیب هایی که تزریق پرکننده می تواند ایجاد کند ، تأثیر بر چشم و سکته مغزی است. اخیراً ثابت شده است که مواد مورد استفاده در تزریق پرکننده ، به ویژه هنگام تزریق در پیشانی و اطراف چشم ، ایمن نیستند ، زیرا این مواد به داخل نشت می کنند. رگ های خونی اطراف چشم و ممکن است بر بینایی تأثیر بگذارد یا عروق خونی را مسدود کرده و منجر به سکته مغزی می شود.


facial-fillers
..