تزریق کورتیزون برای مو

۱۴۰۰/۶/۵

مشکل ریزش مو به دلیل تأثیر منفی روانی ، بسیاری از زنان و مردان را به طور یکسان آزار می دهد. همه ما می دانیم که مو تاجی است که زیبایی صورت را تکمیل می کند و عنصری ضروری برای حمایت از جذابیت و ظاهر کلی است.

دلایل زیادی در بوجود آمدن مشکل وجود دارد ، به عنوان مثال ، عدم تغذیه مناسب ، افزایش سن ، برخی عوارض جانبی داروها یا بیماری ها و تغییرات هورمونی ، که همه آنها تأثیر قابل توجهی بر روی موها دارند و می توانند باعث ریزش آنها شوند.

تزریق کورتیزون برای موها چیست؟

تزریق کورتیزون برای مو به عنوان یکی از موثرترین روش ها برای حل مشکل ریزش مو طبقه بندی می شود ، زیرا پزشک مستقیماً یکی از انواع تزریق کورتیزون برای مو را به پوست سر تزریق می کند.

اول ، ما باید توجه داشته باشیم که یک فرد عادی روزانه حدود 100 تار مو از دست می دهد ، اما این هیچ مشکلی ایجاد نمی کند زیرا موهای ریخته شده در جای خود رشد می کنند و این چرخه طبیعی زندگی مو است. می توانیم بگوییم زمانی که میزان ریزش مو از میزان رشد آن فراتر رود ، فرد دچار ریزش مو می شود و این به دلایل زیر است:

عوامل ژنتیکی: شایع ترین علت ریزش مو است. ریزش مو در این مورد در مردان یا زنان آلوپسی آندروژنیک نامیده می شود . طاسی با افزایش سن به تدریج رخ می دهد و در مردان به صورت خط موی عقب افتاده با ریزش مو در وسط سر و ضعف عمومی و نازک شدن موها در زنان ظاهر می شود.
تغییرات هورمونی: سطوح هورمون ها در بدن انسان در بسیاری از مواقع مانند بارداری ، زایمان ، رسیدن به سن یائسگی یا بلوغ تغییر می کند.
برخی از بیماریهای پاتولوژیک: به عنوان مثال: بیماریهای خود ایمنی ، تینا کاپیت ، تریکوتیلومانیا یا کم خونی.
داروهای خاص: ریزش مو می تواند عوارض جانبی یکی از این داروها باشد :
داروهای شیمی درمانی
داروهای آرتروز
داروهای قلبی
داروهای افسردگی
داروهای فشار قوی
5 پرتودرمانی: پرتودرمانی روی موها تاثیر می گذارد و باعث ریزش آنها می شود

6 ضربه روانی عمده : بسیاری از افراد پس از تجربه یک ضربه روحی و روانی عمده مانند جدایی یا مرگ یکی از بستگان ، دچار نازک شدن موها می شوند.

7 برخی از مدل های مو: به ویژه مدل موهایی که موها را در معرض کشش قوی قرار می دهند


نتایج تزریق کورتیزون برای مو
در مطالعات انجام شده ، تزریق کورتیزون برای موها به عنوان اولین انتخاب درمانی در مورد ریزش مو موضعی ، برتر از کورتیزون خوراکی است. یک مطالعه بر روی نتایج تزریق کورتیزون برای موها نشان داد که اثربخشی آن تا 3 ماه پس از تزریق در 71 درصد از بیماران مبتلا به ریزش موضعی و 30 درصد از کسانی که از ریزش کامل رنج می برند ، طول می کشد.

مطالعه دیگری نیز بر روی تزریق مو با کورتیزون انجام شد که شامل 480 بیمار بود و نتایج این مطالعه منجر به ترمیم رشد مو در 478 مورد با نرخ بیش از 99 درصد شد.

اثربخشی تزریق کورتیزون در اکثر موارد 6 تا 9 ماه طول می کشد.


نحوه تزریق کورتیزون به موها
کورتیکواستروئیدهای مو با استفاده از سرنگ 3 میلی لیتری به پوست سر تزریق می شوند. بسته به ارزیابی پزشک از وضعیت و میزان بهبود آن ، جلسات تقریباً هر 4-6 هفته تکرار می شود. هنگام استفاده از تزریق کورتیزون برای موها ، پزشکان همیشه ترجیح می دهند کمترین غلظت را انتخاب کنند. به منظور جلوگیری از مشکلات پوستی.


انواع تزریق کورتیزون برای مو

تریامسینولون استونید محبوب ترین نوع تزریق کورتیزون برای مو است . پزشکان از آن با دوز 3 میلی لیتر با غلظت 5 میلی گرم در میلی لیتر استفاده می کنند و در نقاطی که فاصله آنها 1 سانتی متر است ، به لایه میانی پوست تزریق می شود ، جایی که حدود 0.1 میلی لیتر در هر ناحیه تزریق می شود. توصیه می شود در صورت عدم بهبود بیش از شش ماه درمان ، تزریق کورتیزون را متوقف کنید.

عوارض جانبی استفاده از تزریق کورتیزون برای موها

هنگام استفاده از تزریق کورتیزون برای مو ، عوارض جانبی زیر ظاهر می شود:

درد در محل تزریق
آتروفی در لایه های پوست و فولیکول های مو
تغییرات رنگدانه پوست
عوارض جانبی شناخته شده کورتیکواستروئیدها در صورت جذب بدن ، مانند:
فشار خون
سطح قند خون بالا
تردی
احتمال تأثیر روی چشم (افزایش فشار داخل چشم و مشکلات بینایی) در صورت نزدیک بودن محل تزریق به آن (به عنوان مثال ، هنگام تلاش برای درمان موهای ابرو). بنابراین ، پزشکان ترجیح می دهند هنگام تزریق ابروها از غلظت 2.5 میلی گرم در میلی لیتر استفاده کنند که نصف غلظت مورد استفاده در پوست سر است.
اگر شرایط تزریق مناسب رعایت شود ، می توان این علائم را تا حد زیادی کاهش داد ، که این امر مستلزم انتخاب پزشک واجد شرایط برای این نوع تزریق است.


cortisone for hair
..