تزریق کلاژن برای صورت

۱۴۰۰/۶/۵

تزریق کلاژن برای صورت یکی از روشهای مدرن در زمینه پزشکی زیبایی محسوب می شود ، زیرا اولین استفاده از آن حداکثر دو دهه قبل بود و با وجود مدرن بودن آن ، به سرعت در بین زنان و مردان گسترش یافت. بسیاری از مشکلاتی را که هر زنی هنگام رسیدن به سن مشخصی از آن رنج می برد ، بدون نیاز به توسل به جراحی و سایر روشهای پیچیده زیبایی ، درمان کرد.

تزریق کلاژن یک روش ساده غیرجراحی است که تکمیل آن فقط چند دقیقه طول می کشد و به عنوان تکنیک تزریق فیلر برای پر کردن فضاهای زیر پوست ناشی از چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرد که طراوت و شادابی را به صورت باز می گرداند.

نتایج تزریق کلاژن بین شش ماه تا یک سال طول می کشد ، پس از آن شما نیاز به تکرار تزریق برای لذت بردن از پوست جوان و درخشان ابدی دارید.

کلاژن چیست؟
کلاژن یک ماده طبیعی است که در بدن انسان یافت می شود و ترکیبی از ترکیبات پروتئینی در بدن است و عامل اصلی درخشندگی ، طراوت و سفت شدن پوست است. کلاژن از حیوانات (کلاژن حیوانی) تولید یا استخراج شده است تا در لوازم آرایشی ، کرم های رفع چین و چروک ، آمپول کلاژن برای صورت و سایر محصولات مراقبت از پوست و پوست مورد استفاده قرار گیرد.

کلاژن برای تزریق صورت برای غلبه بر عوامل پیری در زنان استفاده می شود ، اما در دهه گذشته شاهد استقبال روزافزون مردان از روش تزریق کلاژن برای برجسته کردن صورت و جوانسازی صورت ، به ویژه در بین ستاره ها و هنرمندان بودیم.

با گذشت زمان ، افزایش سن ، قرار گرفتن در معرض آلودگی و نور مضر خورشید ، درصد کلاژن در پوست کاهش می یابد ، که منجر به ایجاد خلأ در پوست و در نتیجه ایجاد چین و چروک می شود و کمبود کلاژن بر بافت تأثیر می گذارد. پوست را خشن و شل می کند. از جمله مشکلاتی که تزریق کلاژن برای آنها توصیه می شود:

چین و چروک روی پیشانی ، دور چشم و اطراف دهان
حلقه های تیره دور چشم
بزرگ شدن لب نازک
پف گونه های صاف
برخی مشکلات مربوط به کجی بینی است
زخم های ناشی از تصادف یا جراحت
آیا می توان به نواحی دیگر بدن کلاژن تزریق کرد؟
اگرچه تزریق کلاژن اغلب برای زیبایی و باد کردن صورت استفاده می شود ، اما ممکن است برای زیبایی نواحی دیگر مانند سینه و باسن مورد استفاده قرار گیرد. به جای انجام عمل جراحی برای بزرگ شدن این نواحی ، برخی از پزشکان ممکن است برای بزرگ شدن سینه یا باسن به تزریق کلاژن متوسل شوند. ، اما به دلیل وسعت زیاد این نواحی ، بسیاری از پزشکان متخصص زیبایی به عنوان راه حل جایگزین از آن استفاده نمی کنند مگر در موارد ساده که برای بزرگ شدن آنها به مقدار زیادی کلاژن نیاز نیست ، به ویژه اینکه تزریق کلاژن برای حفظ آنها باید به طور دائم تکرار شود.


انواع کلاژن برای صورت
کلاژن انواع مختلفی دارد که بر اساس منبع متفاوت است و دو منبع اصلی کلاژن طبیعی وجود دارد ، یکی نوع استخراج شده از گاو و دیگری نوع استخراج شده از انسان است که به نوبه خود به سه نوع تقسیم می شود: ایزولاژن و درمالوژن.

کلاژن گاو: از پوست گاو استخراج می شود ، سپس مراحل عقیم سازی و تصفیه روی آن انجام می شود تا به تصویر مورد استفاده برای تزریق برسد. کلاژن گاوی به دلیل هزینه کم در تزریق صورت بیشترین استفاده را دارد ، اما عیب آن این است که برای کسانی که به محصولات حیوانی حساسیت دارند مناسب نیست.

اتولوژین: نوعی است که از پوست خود بیمار استخراج می شود ، جایی که نمونه ای از پوست بیمار گرفته می شود و با روش های پزشکی خاصی درمان می شود تا کلاژن از آن استخراج شود و سپس دوباره در ناحیه بزرگ شده تزریق شود و این نوع به طور خاص برای بزرگ کردن لب ها استفاده می شود.

ایزولاژن: از پشت گوش بیمار استخراج می شود و سپس به محل های مورد نظر تزریق می شود.

درمالوژن: همچنین از انسان گرفته می شود ، اما نه از خود بیمار ، زیرا از اهداکنندگان یا افراد تازه فوت شده استخراج می شود و پس از درمان پزشکی و استریل سازی ، مانند انواع قبلی به بیمار تزریق می شود.
همه انواع کلاژن های استخراج شده از انسان ها مشخص می شود که نتایج آنها نسبت به گاوها بیشتر طول می کشد و قبل از شروع درمان با آنها نیازی به آزمایش آلرژی ندارند و ضرر آن هزینه بالای آنها در مقایسه با کلاژن گاو است.


تزریق کلاژن برای صورت چگونه است؟

تزریق کلاژن یک روش ساده و بدون جراحی است که زمان زیادی نمی برد. در بیشتر موارد ، تزریق بین 15 تا 50 دقیقه طول می کشد. پزشک با ایجاد نمودار چهره مکان هایی را که تزریق می شوند تعیین می کند ، سپس از یک روش پزشکی دقیق استفاده می کند سرنگ برای تزریق کلاژن ، و این روش نیازی ندارد برای بیهوشی کامل یا جزئی ، قبل از عمل از کمپرس سرد یا یخ روی محل تزریق استفاده می شود.

اگر از تزریق می ترسید ، می توانید از پزشک معالج خود بخواهید قبل از تزریق از پماد بیهوشی برای کاهش درد ناشی از آن استفاده کند ، اما جای نگرانی نیست ، درد ناشی از تزریق اغلب ساده است و روند تزریق اغلب در مطب پزشک یا مرکز زیبایی انجام می شود و بعد از عمل نیازی به خواب نخواهید داشت ، زیرا می توانید یک یا دو ساعت بعد به خانه بروید ، جایی که بیمار اطمینان خاطر دارد و پس از آن قرارهای بعدی با پزشک معالج شما تعیین می شود. .

عوارض جانبی احتمالی
علیرغم سادگی روش تزریق کلاژن ، عوارض جانبی وجود دارد که ممکن است بعد از تزریق ایجاد شود و اکثر این علائم ساده هستند و پس از چند روز به طور کامل از بین می روند ، از جمله:

قرمزی و تورم: این یک علامت ساده است که اغلب در اطراف محل تزریق ایجاد می شود و پس از یک دوره کوتاه ناپدید می شود.
احساس درد: بعد از تزریق طبیعی است ، اما یک درد جزئی است و مدت زیادی طول نمی کشد و می توانید از پزشک خود بخواهید که یک مسکن مناسب برای شما تجویز کند.
ظاهر کبودی: می توان با کمپرس سرد بر آن غلبه کرد ، اما اگر در مدت زمان کوتاهی از بین نرود ، باید بلافاصله با پزشک مشورت کرد.
عفونت: در برخی موارد عفونت در محل تزریق ایجاد می شود و پزشک در این مورد آنتی بیوتیک تجویز می کند.


collagen injection for face
..