رفع کک و مک به واسطه لیزر

۱۴۰۰/۶/۴

کک و مک ها لکه های کوچکی روی پوست هستند که تیره یا متفاوت از رنگ طبیعی پوست هستند.این لکه ها معمولاً در مناطقی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند مانند صورت ، گردن ، پشت کف دست و قسمت فوقانی پشت ظاهر می شوند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، علاوه بر برخی عوامل ژنتیکی ، دلیل اصلی ظهور این نقاط است. جایی که نور خورشید بر ژن مسئول ایجاد رنگدانه ملانین در پوست تأثیر می گذارد و منجر به ظهور لکه های تیره می شود.

البته این مشکل اثرات روانی جدی روی بیمار دارد ، بنابراین احساس خجالت می کند و اعتماد به نفس او کاهش می یابد.

فرآیند حذف کک و مک لیزری چگونه است؟
روش های درمانی و زیبایی زیادی برای از بین بردن کک و مک و ناراحتی های مختلف پوستی وجود دارد. از جمله این روشها:

۱. لیزر و نور درمانی قوی: برای از بین بردن اختلالات رنگی یا سفت شدن افتادگی پوست استفاده می شود.
۲. لایه برداری شیمیایی: استفاده از برخی محلول های شیمیایی برای لایه برداری لایه های نازک پوست

اخیراً فناوری لیزر کاربردهای زیادی در پزشکی و به طور خاص در زمینه لوازم آرایشی دارد.به دلیل توانایی لیزر در تجدید و احیای پوست ، از آن برای ترمیم بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می شود.

فرآیند برداشتن کک و مک لیزری یا هرگونه مداخله لیزری در بازسازی پوست می تواند به دو روش اصلی انجام شود ، که هر دو بستگی به هدایت پالس های نور (لیزر) با مشخصات دقیق و مقدار زیادی انرژی به نقاط آسیب دیده از کک و مک دارد ، اما این دو روش متفاوت هستند در نحوه درمان:

استفاده از لیزر برای از بین بردن لایه ها: که در آن انرژی بالا منجر به حذف لایه های نازک پوست می شود ، لایه هایی که حاوی مقادیر زیادی رنگدانه ملانین هستند و این فرصت را برای رشد لایه های سالم جدید ایجاد می کند.
استفاده از لیزر بدون برداشتن لایه ها: در اینجا انرژی هیچ لایه ای را حذف نمی کند ، اما لایه میانی پوست را تحریک می کند تا الیاف کلاژن سالم جدیدی تولید کند که لایه های آسیب دیده را جابجا می کند و همچنین منجر به تخریب مولکول های رنگدانه می شود. داخل پوست تا رنگ طبیعی پوست بازگردد.
و به تازگی ، دستگاههایی که برای انتشار امواج لیزر مورد استفاده قرار می گیرند ، توسعه یافته اند ، بنابراین پزشک توانا می تواند بدون ترس از اینکه رنگدانه کمتر از سطح طبیعی در پوست باشد و عوارض جانبی کمتری داشته باشد ، از آنها دقیق تر استفاده کند. آزمایشات مربوط به برداشتن کک و مک لیزری در فرانسه ، آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر بسیار موثر بوده است.


Freckles
..